Nabídka služeb
VEDENÍ ÚČETNICTVÍ
V rámci nabídnuté ceny za oblast účetnictví poskytujeme komplexní vedení účetnictví, které obsahuje:
- provádění kontroly věcné a formální správnosti faktur a veškerých účetních dokladů
- zúčtování všech došlých podkladů (faktury, výpisy z účtů, pokladna) vč. vyhotovení potřebných interních dokladů
- úhrada přijatých faktur, případně vystavení faktur nebo splátkových kalendářů
- evidence poskytnutých záloh, zajištění včasných úhrad dle splátkových kalendářů
- vedení účetnictví SVJ v souladu se zákonem č. 563/1991 Sb., Zákon o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů a v souladu s platnými právními a daňovými předpisy, včasná příprava podkladů a jejich předání ke splnění veškerých daňových povinností SVJ
- má-li klient zprovozněné internetové bankovnictví, připravujeme příkazy k úhradě, které následně klient autorizuje (ze strany SVJ je třeba zajistit omezený přístup do internetového bankovnictví)
- zpracování a zaúčtování mezd
- přípravu úhrad mezd a zákonných odvodů
- přípravu příslušných výstupů a formulářů případně jejich odeslání
- předkládání jednou ročně nebo na vyžádání výboru zprávu o finančním hospodaření, o stavu společných částí domu, jakož i o jiných významných skutečnostech
- konzultace účetní, mzdové, daňové nebo správní problematiky
- Na konci roku budou zpracovány účetní závěrka, případně běžná daňová přiznání (zejména vyúčtování srážkové či zálohové daně, případně daně z příjmů právnických osob) včetně veškerých příloh, bez účasti daňového poradce. V ceně je zahrnuto případné zpracování výkazů na ČSÚ. Může být zajištěna příprava souborů nebo přímá komunikace s úřady přes datovou schránku (zasílání vyúčtování daní, daňových přiznání, zakládání dokumentů do veřejné sbírky listin atp.).
SPRÁVA AGENDY
V rámci nabídnuté ceny za oblast správy agendy poskytujeme:
- vedení evidence vlastníků nebytových jednotek
- zpracování výpočtových listů (= předpis záloh a plateb) ke každé jednotce včetně provádění jejich změn
- zpracování plateb prostřednictvím SIPO (je-li zřízeno)
- zpracování měsíčních výkazů přeplatků a nedoplatků na předpisech
- případně jsou zpracovány výkazy pro ČSÚ
- vystavování penále za pozdě provedené platby (agenda dlužníků)
- příprava podkladů pro vymáhání dlužných částek
- roční vyúčtování záloh na služby (zejména rozúčtování tepla, TUV, vodného a stočného, společné EL EN, pojištění nemovitosti, výtahu, revize komínů, odměna za výkon funkce apod.), vyúčtování bude zasláno nejpozději do 30.04. následujícího roku
- hlášení stavů patního vodoměru a elektroměru k 31.12. smluvním partnerům
- evidence technického vybavení (pasportizace) nemovitostí (jsou-li předány podklady)
SPRÁVA DOMU A POZEMKU
V rámci nabídnuté ceny za oblast správy domu a pozemku poskytujeme:
- zajišťování revizí dle příslušných vyhlášek, předpisů a norem, provádění kontrol elektrické energie, hromosvodů, hasicích přístrojů a hydrantů, provádění protipožárních a bezpečnostních kontrol
- poskytnutí informací statutárnímu orgánu o tom, zda byly zjištěny závady uvedených ve zprávách o provedených kontrolách nebo revizích
- zajišťování veškerých administrativních činností spojených se správou
- příprava podkladů, případně komunikace s pojišťovnou při vzniku pojistných událostí
- evidence smluv s dodavateli služeb
- informace o změně legislativy dotýkající se provozu SVJ
PORADENSKÁ ČINNOST
Na základě referencí spokojených klientů je naše společnost kontaktována domy, ve kterých členové výboru nebo představenstva žádají služby:
- optimalizace nákladů
- analýza hospodaření domů
- kontrola správnosti vedení účetnictví stávajícím správcem
- poskytování informací statutárním orgánům souvisejících s výkonem jejich funkce
LIKVIDACE BYTOVÝCH DRUŽSTEV
Od stávajících klientů se setkáváme s požadavkem na likvidaci bytových družstev z důvodu nedostatku likvidátorů nebo diskutabilní výše jejich odměn. Proto zajišťujeme:
- likvidace bytových družstev, v rámci kterých zajistíme právní a notářské služby
- poskytování informací ohledně vyrovnání podílů ze zisku bytových družstev
- zjištění a sestavení seznamu platných členů bytových družstev
- sestavení zůstatků k vypořádání se členy bytových družstev
VÝKON FUNKCE STATUTÁRNÍHO ORGÁNU SPOLEČENSTVÍ
Funkce statutárního orgánu je vykonávána na základě volby fyzické osoby na schůzi shromáždění a jejím schválení shromážděním v souladu se stanovami. Vyplácena je na základě měsíční odměny, odměna je vč. všech odvodů za zaměstnance i zaměstnavatele (SVJ). Do veřejného rejstříku je zapsána fyzická osoba, nikoli právnická. Důvodem je trestně právní odpovědnost fyzické osoby a ručení veškerým majetkem fyzické osoby. Právnická osoba ručí pouze do výše svého základního jmění a nemusí být zapsána konkrétní osoba. Volba externího předsedy výboru nebo předsedy společenství není svázána s volbou nového správce.
Smluvní cena za služby je s klienty řešena dle potřeb bytového domu individuálně.